[Linux-programlama] herkese merhaba

From: Ugur (ayibettin@gmail.com)
Date: Mon 26 Feb 2007 - 13:21:41 EET

Arkadaslar merhaba,

Linux hakkinda hic bir sey bilmiyorum, yillardir ASP, VB ve SQL Server
ile calisiyorum.
Belki bileniniz vardir www.zargan.com (bir sozluk) yaptigim isler arasinda.

Kafamda yeni bir iki proje var ama bu projeleri acik kod ile
gelistirerek yavastan gonlumdeki
bu dunyaya gecmek istiyorum.

Bu liste aktif mi, kac uyesi vardir ve bu listenin adabi nedir onu da
bilmiyorum, yanlis yere soruyorsam
kusura bakmayin (yonlendirirseniz guzel olur)

Bana kucuk tavsiyelerde bulunursaniz sevinecegim.

en az zargan.com kadar cok kullanilan web uzerinde calisacak yeni bir
proje dusunun,
bunu kaldirabilecek kapasitede veri tabani, web sunucusu ve isletim
sistemi cozumleri hangileri olmali sizce?

Sifir bilgi ile yaptigim arastirmada, veri tabani olarak bana en yakin
gelen http://www.postgresql.org adresindeki
veri tabani oldu. MySQL 'de stored procedurelar ve cesitli taskler
yaratilamamasi benim icin buyuk sorun
(yoksa MYSQL ile bu islemler yapilabiliyor mu?)

Bir cok linux turevi var, hangi linux'u secmem benim icin daha hayirli?
Bir de sunucu uzerinde tum portlar vb nasil kapatilabilir, guvenligi
nasil saglarim?
Kodun web tarafinin tek alternatifi PHP mi, baska bir dil mi tavsiye
edersiniz?

Bu ve benzer sorularima webdeki iyi kaynak siteler nelerdir?

Hizli bir giris oldu ama biraz katki saglarsaniz hizli ogrenirim
basinizi agritmam

simdiden tesekkurler,
ugur