[Linux-programlama] accept() fonksiyonu...

From: Cem Vedat ISIK (cvi.list@gmail.com)
Date: Fri 16 Feb 2007 - 10:04:21 EET

Merhabalar, oncelikle bu e-postayi birden fazla alanlardan simdiden
özür diliyorum, ancak ikisi ile de ilgili oldugunu dusundum. Gelelim
soru(nu)ma,

[...kestim...]

   listen( receiverSock, MAX_CONNECTIONS ); // MAX_CONNECTIONS is
max. length of queue of pending connections

   while ( 1 ) // listens connections and accepts them to newSock
   {
      newSock = accept( receiverSock, (struct sockaddr *) &servAddr, &servLen );
      pthread_create( &sql_tid, NULL, ( void *)process_xxx, &newSock );
   }

[...kestim...]

seklinde, bir sunucu uygulamasinin kod parcasi var. Ilgili sunucuya
birbirine yakin zamanlarda ( belki de ayni anda ) gelen baglanti
isteklerine verilen soketler (int olarak degerleri) (benim ornegimde
newSock) ayni oluyor. Bunun da sunucunun kendine gelen isteklerden
birini goz ardi ettigini dusunuyorum. Öncelikle,

1) accept() neden ardarda gelen iki farkli istege ayni soketi verebilir?
2) soketin ayni olmasi sandigim gibi, ikinci iletisimi engeller mi?

Ilginiz ve yardimlariniz icin simdiden cok tesekkurler.
Iyi calismalar ve guzel günler dilerim.

--
Cem Vedat ISIK
http://isik.net