[Linux-programlama] Site güvenliği ve Güvenilir hosting hakkında

From: Nuri Akman (nuri.akman@hazine.gov.tr)
Date: Fri 16 Feb 2007 - 09:53:02 EET

Arkadaşlar,

Farklı şehirlerde ofisleri olan bir firmanın günlük işlerini yapacak bir
uygulamayı PHP kullanarak geliştirdim ve internet üzerinden erişilsin
istiyorum. Bu siteden ürün veya hizmet satışı YAPILMAYACAK. Bu uygulama
sadece firma çalışanları tarafından kullanılacak; çalışanlar dışında
kimsa sayfaya erişemeyecek. Aslında bir intranet uygulaması. Ancak,
firma içinde sunucu bulundurma, bakım ve işletme maliyetinin yüksek
olduğunu düşündüğüm için farklı bir arayış içine girdim. (Eğer daha bu
noktada, sunucu bulundurma konusunda farklı düşünüyorsanız lütfen
belirtiniz)

Biraz daha veri güvenliği sağlayabilmek ve "dinleme"nin önüne geçebilmek
için SSL de kullanmak istiyorum. Bu konuda hizmet alabileceğim SSL
desteği sunan Türkiye'de yerleşik, güvenilir, kesintisiz ve hızlı hizmet
verebilecek sizler tarafından tavsiye edilebilecek güzellikte bir
hosting arıyorum. (Toplamda 100 Mb'lık bir alan yeterli olacak
düşüncesindeyim)

Ancak, bu konuda firma bilgilerinin "yerli bir sunucuda durması" fikri
aklıma "Acaba?" lı sorular da getirmiyor değil. Bugüne kadar, yurtdışı
hosting kullandım. Buralarda böyle bir kaygı taşımıyorsunuz.

Yardımcı olabileceklere şimdiden teşekkür ederim. Eğer, "bu konu bu
grubun konusu değil" diyeniniz olursa da "haklısınız... şimdiden özür
dilerim".

Sevgiler,
Nuri AKMAN