Re: [Linux-programlama] Java - if :)

From: Yuce Tekol (yucetekol@gmail.com)
Date: Sun 11 Feb 2007 - 22:59:02 EET

Merhaba,

> equals yöntemi; katı biçimde nesne tabanlı bir programlamayı teşvik ettiği
> için Java'nın "tasarım prensipleri"ne birebir örtüşür.

Python ve C# gibi Java'dan "daha" nesne yonelimli dillerde bile
(bildiginiz gibi bu dillerde Java'nin tersine hersey bir nesne) cogu
operator tekrar tanimlanabilir, built-in nesneler de cesitli
operatorleri o nesnenin kullanim amacina gore varsayilan olarak en iyi
sekilde tanimlanmistir (mesela string nesneleri icin == degerlerin
esitligini sinar). Bana kalirsa cesitli operatorlerin varsayilan
olarak tanimlanmamasi ve programciya bunlari tanimlamak icin hicbir
yol sunulmamasi, Java'nin en buyuk eksikliklerinden birisi, hatta
Serbulent Unsal'in dedigi gibi bunun rezil oldugunu bile soylemek
mumkun.

Yuce Tekol.