Re: [Linux-programlama] Java vs. MS SQL Server 2000

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Tue 06 Feb 2007 - 10:17:40 EET

Merhaba,

Maalesef okulumuzda, eğitim programından (course schedule) da
kaynaklanan problemlerden dolayı inanılmaz bir Microsoft hakimiyeti söz
konusu. Okulda benim dışımda fazla açık kaynak çözümleri takan yok. Yeni
yeni kımıldanmalar başlıyor ancak yine de herkes kolaya kaçıp bildiği
yoldan şaşmıyor. Bu sebeple projeye başlarken 2 tane arkadaşımın da
yalnızca .Net ve MS SQL bilmesi sebebiyle o yöne kaydık. Linux tarafında
MS SQL'e ulaşmak çok sıkıntı olmayacaktır diye ben de sorun çıkarmak
istemedim. Şu anda JTDS ile MS SQL'den veri çekebiliyorum. Ancak bunu
seri bir şekilde yapmaya başladığımda pooling sorunu yine karşıma
çıkacaktır diye düşünüyorum.

Program içerisinde, haberler ve tablar (kategoriler) arası geçişlerde
çok problem olmasa da her haber için (maalesef) veritabanından resim
indirmeye kalkması biraz sorun teşkil ediyor.

Bir soru daha sorayım. Her veritabanına ulaşmak gerektiğinde
veritabanına bir bağlantı açıyorsak, bu bağlantıların kontrolünü nasıl
sağlayabiliriz ? Yani "Connect", "Disconnect" gibi bir opsiyon koymak
istesek mesela..? Bir de bağlantı var gibi gözüküp aslında internet'e
çıkılamadığında program olduğu yerde kalıyor, kitleniyor. Bağlantıları
bu sebeple normalde thread altına alarak programın donmasını engellemeyi
düşünmüştüm. Ancak her veritabanına ulaşmak istediğimde yeni bağlantı
açmak buna engel oluyor.

Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
http://raptiye.org

eralp erat yazmış: