[Linux-programlama] Re: SQL'de OR kullanımı ve performans

---------

[Linux-programlama] Re: SQL'de OR kullanımı ve performans

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Sun, 30 Dec 2007 08:06:18 +0200

> Tabloyu sisirip testlet yapýyorum, zaten yazdýklarým da bu bilgiler
> ýsýgýnda:)

10 bin kayýttan bahsetmiþsiniz ki bu rakam satýr satýr oluþturulan plain
text bir dosyada bile tutulsa iþinizi görür. Hele tabloya 10-20 milyon
kayýt bi atýn bakalým. ayrýca yapacaðýnýz iþlemlerde tablo
birleþtirmeler, iç içe sorgular felan varsa iþ çok daha farklý boyutlara
varýr. Veritabaný Sistemlerinde Sql motorunun çalýþma mantalitesi ile
ters düþebilecek sqller yazmamak gerek. Genelde çoðu Veritabaný Sistemi
sqli sondan baþa yorumlar ve en sonda koyacaðýnýz and operatorlu indexli
bir alanýn sorgu içerisinde baþta kullanýlýp bunun asýl durmasý gereken
yere or lu bir ifadenin ve indexsiz bir alanýn konulmasý iþi bayaðý
fark ettirir. Ayrýca en az 2 tablo birleþtirmediðiniz müddetce
kayýtlarýnýz yüz binlerce de olsa çoðu durumda ms ler ile dönen
sonuclarýnýz olacaktýr. ben gündelik kullanýmda bir mysql ve postgresql
db de milyonlarca kaydý bulunan tablolarý belirli þartlara göre
birleþtirip iþlem yapýyorum (kesinlikle postgresql çok daha verimli
joinlerde). Elimdeki sqllerin çoðunu deneme yanýlma ile elde ettim.
Bazen yeni bir istatistik almam gerekiyor önce deniyorum kilitlendiði
zamanlar oluyor (çok ilginçtir mysql sunucusu kilitleniyor :) ) ama
mantýklý bir iki hamle ile çalýþan bir sqle dönüþtürüyorum. bunlar
explain çýktýlarý veya farklý sql araçlarý ile test edilip yapýnýza en
uygun sqlleri hazýrlamak ile doðrudan alakalý.

kolay gelsin

Atýf CEYLAN