[Linux-programlama] Re: SQL'de OR kullanımı ve performans

---------

[Linux-programlama] Re: SQL'de OR kullanımı ve performans

From: Devrim GÜNDÜZ <devrim_at_gunduz.org>
Date: Sat, 29 Dec 2007 12:02:45 -0800 (PST)

Merhaba,

On Sat, 29 Dec 2007, OKAN ARI wrote:

> Ornegin 10.000 kay?tl? bir tabloda SELECT * FROM tablo WHERE x='1' OR y='1'
>
> Bu sorgunun yan?t? bulnurken tum 10.000 kay?t tek tek inceleniyor

WHERE x=1 OR y=1

ile iyileştirmeye başlayabilirsiniz sanırım. Hangi veritabanı olduğunu
yazmamışsınız gerçi ama eğer 1'leri tırnak içine alırsanız veritabanı
motoru bunu char olarak algılayacak ve sonuca ulaşabilmek için integer
olarak cast edeceğinden index de kullanmayacaktır.

...tabii o kolonda index olduğunu varsayıyorum ;)

Kolay gelsin,

--
Devrim GÜNDÜZ
RHCE		       _