[Linux-programlama] Re: MS Word dosyalarını PDF'e çevirmek

---------

[Linux-programlama] Re: MS Word dosyalarını PDF'e çevirmek

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Sun, 16 Dec 2007 02:14:45 +0200

16 December 2007 Sunday 00.58.24 tarihinde Devrim GÜNDÜZ şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Elimizdeki MS Word dosyalarını PDF'e çevirmek istiyorum. Bunun için
> openoffice + cups-pdf ikilisini komut satırından kullanabiliyorum ve pdf'i
> üretebiliyorum -- ama sunucu tarafında görüntü aktarmam da gerekiyor --
> ki bu süreci çok uzatacak.
>
> Bunun için alternatif çözümler nelerdir? Örneğin PHP ile yapılabiliyor mu?
> Bakındım biraz, ama bunun için bir class bulamadım.

Büyük ihtimalle sık sık yaptığım gibi bütün konuyu yanlış anlamış olabilirim,
eğer öyle çıkarsa şimdiden özürlerimi sunuyorum.

(Sıfırdan) PDF oluşturmakta kullanılan şu iki sınıf var:

http://pear.php.net/package/File_PDF/docs/latest/File_PDF/_File_PDF-0.3.1---PDF.php.html

http://www.fpdf.org/

Ayrıca PECL PDF fonksiyonları var:

http://www.php.net/manual/en/ref.pdf.php

Ama sanırım sizin istediğiniz .doc -> .pdf yapan PHP kodu:

http://www.wynia.org/wordpress/word-to-pdf-converter-in-php-word2pdf/

Bu da OOo kullanıyor ama COM yoluyla, ancak sanırım yukarıdaki sınıflardan
birini bu kodla birleştirerek istediğinizi elde etme şansınız var, COM yerine
kabukta çalıştırma fonksiyonları işinize yarayacaktır:

http://www.php.net/manual/en/ref.exec.php