[Linux-programlama] Re: QT mi GTK mı

---------

[Linux-programlama] Re: QT mi GTK mı

From: Caglar Akyuz <caglar_at_bilkon-kontrol.com.tr>
Date: Thu, 06 Dec 2007 21:08:08 +0200

Osman Yozgatlioglu wrote:
> Sanýrým konu iyice kaydý.
>
> Toparlayayým;
>
> QT'de GTK'da grafik arabirim aparatlarý, arkalarýnda baþka programlama
> dilleri çalýþýyor. Bu dillerde her ne yapabiliyorsanýz QT'de de GTK'da
> da yapabiliyorsunuz. Buraya kadar doðru deðil mi?
> Peki neler yapamýyoruz?
> Örneðin windowsa port ederken ne gibi problemler yaþýyabilirz?
> Örneðin GTK'da text alanlarda yatay kaydýrma çubuðu kullanamýyormuþuz.
> Yani bir gtk veya qt programcýsý/kullanýcýsý olarak ne gibi
> zorluklarla karþýlaþtýnýz.

.Net'ten QT'ye geçerken hiçbir zorluk ile karþýlaþmadým. Hem Windows altýnda
hem de Linux altýnda QT programlarým þu ana kadar son derece sorunsuz çalýþýyor(QT
tafafýný kastediyorum tabi :) ). .Net'te olup da QT'de eksikliðini duyduðum
birþey de olmadý. Hem QT sadece arayüz deðil, baþka bir dolu özellik de içeriyor.
Benim gibi socket programlarý yazmayý çok ince bulan, C++ STL kütüphanesini
anlayamayýp daha basit kuyruk, yýðýn, liste yapýlarýna ihtiyaç duyan, veritabanýna
bulaþmak istemeyip XML tercih eden kiþiler için Ýsviçre çakýsý görevi görebileceðini
düþünüyorum. Ayrýca QT dökümantasyon olarak dason derece geliþmiþ durumda.
Dil olarak C++ ile geliþtirecekseniz sorununuz olacaðýný sanmýyorum, ama Python/Ruby
kullanacaksanýz orasý o kadar da pürüssüz deðil. En azýndan PyQT4 için bazý sýkýntýlar
yaþýyorum. Ama sorunlarý çok çabuk gideriyorlar. Eðer benim gibi miskinlik etmez son
versiyonlarý yüklerseniz o zaman daha da az sorunlar olur.

GTK meselesine gelince, hiç kullanmadým. Ama QT'den aþaðýda kalýr yaný olacaðýný
sanmýyorum, belki dökümantasyon olarak yetersiz gelebilir. Hiç kullanmadýðým için
çok da emin deðilim, belki dökümantasyonu da yeterlidir.

Karþýlaþýlabilecek problemlere gelince. Açýk kaynak kod dünyasýndan bahsediyorsak eðer
bugünkü bir sorun/eksiklik bir kaç gün sonra ortadan kalkabilir. Bazý sistemlerde olduðu
gibi 1 yýl sonraki güncellemeyi beklemek zorunda kalmazsýnýz.

Caglar AKYUZ