[Linux-programlama] Re: Php'ye BaÅŸlamak

---------

[Linux-programlama] Re: Php'ye BaÅŸlamak

From: Yılmaz Uğurlu <yilugurlu_at_gmail.com>
Date: Thu, 6 Dec 2007 16:44:04 +0200

Yönetici olarak "# a2enmod userdir" komutunu vermezseniz apache /home
dizininizdeki public_html dizinini göremeyecektir.
a2enmod kısaca apache2 bileşenlerini etkinleştirmenizi sağlayan bir araçtır
[1].

Bunun yanında php ile veritabanı kullanabilmek için (yukarıda mysqlden
bahsedilmiş), php için veritabanı modüllerini kurmanız gerekecektir.
Örneğin php5-mysql, php5-pgsql gibi...
Standart php kurulumunun yanında php-pear paketinide kurmanız php
uygulamalarınıza yeni bileşenler eklemeniz açısından size fayda
sağlayacaktır [2].

Eğer veritabanı olarak mysql kullanacaksanız phpmyadmin paketini kurmayı
unutmayın [3].

Kaynak önerisi :
http://www.phpclasses.org/browse/ php için oluşturulmuş kullanışlı
kütüphaneleri, kod örnekleri mevcut.
http://del.icio.us/tag/php fazla söze gerek yok sanırım :-)
http://www.phpfreaks.com/ php ile ilgili netteki en iyi kaynak sitelerden
bir tanesi

Bağlantılar:
[1] http://www.penguin-soft.com/penguin/man/8/a2enmod.html
[2] http://pear.php.net/
[3] http://www.phpmyadmin.net

06.12.2007 tarihinde selim ok <selimok_at_gmail.com> yazmış:

Yılmaz Uğurlu ~ jabber : metoikos@jabber.org  ~ http://www.2nci.com ~ İzmir