[Linux-programlama] Re: explorerin css anlayışına tükürem

From: Necmettin Begiter (necmettin.begiter@gmail.com)
Date: Fri 31 Aug 2007 - 19:48:42 EEST

On 31 August 2007 Friday 18:14:57 Erkin Tek wrote:
> Öncelikle bu kadar detaylı bir cevap için teşekkür ederim, o yüzden
> listeden gitmek istedim,
>
> body konusunda size katılıyorum, çok mantıklı geldi, ama margin veriliyor
> ki ona. margin olmasa padding vermem gerekiyordu, şuan paddingli.

body takısına margin de verilebilir padding de verilebilir, ama css
kullanıyorsak nimetlerinden faydalanmalı ve onu en düzgün şekilde
kullanmalıyız, değil mi? body takısına margin verilmesi statik html
günlerinden kalma birşey, o kullanımı yavaş yavaş terketmek lazım.

> Py olayına gerçekten güldüm. Delphi 5'de mi ne zamanında bişyler
> yazarkenden kalan bi alışkanlık. Px değilse Py'dir :D
>
> Konum kısmında dediğinizi anlamadım. Dökümanın bir yapısı var, ona uydum,
> önemli şeyler yukarda gereksizler altta oldu, css zaten güzel göstermek
> için değilmidir. Hani sayfaya giren birisi işte diyelim lynx kullanıyosa,
> ilk göreceği gereksiz linkler bilmemne değil direkt içerik olur (bende
> biliyorum konsolda flash oyunu oynamak zordur :P )

Oradaki konum-boyut tartışması şu amaçla konmuştu: Eğer öğelerimizin
boyutlarını css içinde veriyorsak konumlarını da css içinde vermeliyiz.
Biliyorsunuz artık içerikle tasarımı ayırmak moda (böylece içeriği değiştirme
riski olmadan görüntü değiştirilebiliyor), siz boyutla ilgili sıfatları
(height, width ..) css içinde vermişsiniz, ama konumlandırma için bir miktar
takla attırmışsınız öğelere görebildiğim kadarıyla. Kastım önemlilerin
yukarıda önemsizlerin aşağıda olmasıyla hiç ilgili değildi yani.

> [...]
> pl_mother'a ihtiyaç olduğunu sonradan gördüm, öyle bir uyduruş.
>
> Sorunun çözümü şöyle oldu; o pörtleyen kısımı kenarlık vererek gördüm,
> içeriği yukarı taşıyormuş (böyle bişeye ilk kez şahit oluyorum!). Bitane
> kırılmayan boşluk (nbsp) atınca olduğu gibi aşağı attı sanırım sola akışını
> kesti, yine hislerimden nokta (.) denedim aynı sonuç! Son olarak da kendim
> kesme attım (br hemde clear=all) oldu. Kesme iç elementlerin akışını kesti.
> FF'de de sorun yok.
>
> Php kullandığımı veya sistemde bir index.php olduğunu nerden çıkardınız?
Birincisi, siteniz dinamik olmak durumunda, bunun için PHP, Python, CGI, RoR
seçeneklerinden birini (başka varsa da şu anda aklıma gelmiyor) kullanmanız
gerekiyor. Sonuç olarak görüntülenen dosyanın uzantısının .htm olması o
dosyanın PHP dosyası olmadığı anlamına gelmiyor. Zaten adrese index.php
eklediğimde, eğer bir index.php olmasaydı ve açılan sayfa(lar) dinamik
olmasaydı, ya bir 404 hatası almam ya da ana sayfaya (veya başka bir sayfaya)
yönlendirmesi gerekirdi. 404 hatası vermeyip beni belirli (yine aynı?)
sayfaya yönlendirdiğine göre, "havada karada" dinamik sayfa kullanıyorsunuz.
Benim index.php yazmam tamamen tahminiydi, ama Smarty dediğinize göre PHP
sözüm boşa çıkmamış ;)