[Linux-programlama] Re: (konu yok)

From: Timuçin Kızılay (tim@savaskarsitlari.org)
Date: Tue 21 Aug 2007 - 23:26:25 EEST

Yaklaşık 18 yıldır web uygulamaları yaparak geçiniyorum ama hala HTML
taglarının hepsinin ne olduğunu bilmem. PHP de bilmem, flash ile ilgim
de içinde flash olan web sitelerinden gördüğüm kadardır ama hiç de bu
bilmediklerim yüzünden sıkıntı yaşamadım. iş uygulama geliştirmek olunca
aslında COBOL zamanından çok farkı yok, gerisi işin süsü püsü oluyor.

iş ilanlarına o kadar çok şeyi yazıp hepsini birden bilen birini
arayanlar ya süpermen gibi birşey arıyorlardır ya da işten
anlamıyorlardır ya da hepsinden biraz biraz bilsin ama hepsini tam
bilmese de olur, hatta daha iyi olur daha az paraya çalıştırırız mantığı
içindedirler. Bence bunların hepsini birden bilmeye gerek yok. işin
hangi tarafında uzmanlaşmayı istediğinize karar verin o konularda
uzmanlaşın gerisini de işin uzmanlarına bırakın. Böyle ondan bundan az
biraz bilen kişileri arayan yerlerden de uzak durmaya çalışın, konusunda
uzman kişilerin olduğu yerlerde iş bulmaya çalışın ki o uzmanlardan
birşeyler öğrenebilesiniz. Piyasada konuşulan ve cümle içinde
kullanılınca oldukça havalı duran tonla kısaltma var ama bunları biraz
kurcalayınca havalı oldukları kadar da çok yeni ve süper karmaşık şeyler
olmadıklaı ortaya çıkıyor, mesela XML kelimesini cümle içinde kullanınca
çok havalı görünen ve çok süper bir teknolojiymiş gibi duruyor ama altı
üstü bir veri yapısı ve olur olmaz her yerde kullanılırsa performansı
düşüren bir şey. Web tabanlı uygulamaların da zamanında mainframe
bilgisayarlada çalışan ve terminal ekranlarından kullanılan
uygulamalardan tek farkı kullanıcının ekranında biraz daha renkli ve
etkileşimli birşeyler göstermesi, sonuçta arka planda çalışan şeylerin
temel mantığı aynı.

Wild Bison yazmış: