[Linux-programlama] PHP'de resim upload, resize ve çerçeve/gölge islemi

From: NURI AKMAN (nuri.akman@hazine.gov.tr)
Date: Wed 08 Aug 2007 - 09:39:54 EEST

PHP'de resim upload, resize ve çerçeve/gölge islemi

Arkadaşlar,

PHP+MySQL çalışan sitemde özgeçmiş bilgilerini saklamak istiyorum. Kullanıcılarım resimlerini siteye upload ederken, boyut olarak standardı sağlayabilmek için 80x100 pul fotograf ve 400x500 bu fotografın büyük görünümü olsun istiyorum. Ayrıca, pul fotoğrafların da dışında bir çerçeve; en azından bir gölge olsun istiyorum.

Upload işlemi şu şekilde çalışmalı: Her kullanıcı, KULLANICILAR adlı tabloda saklanıyor ve bir KAYITNO alanına sahipler.

Her kullanıcının tek bir resmi olacağı için resimlerin sistemde kayıt numarasına göre /pul/1.jpg ve /buyuk/1.jpg gibi bir klasöre yukarıda belirttiğim resize işlemi yapıldıktan sonra kaydedilmesini istiyorum.

Bu konuda hazır bir çok kod olduğunu gördüm.

Acaba, sizlere benim ihtiyacıma uygun sade ve basit bir çözüm var mıdır?

Sevgiler,
Nuri AKMAN