Re: [Linux-programlama] Ruby mi ? Python mu ?

From: Mustafa Ekim (mustafaekim2002@yahoo.com)
Date: Sun 22 Oct 2006 - 16:43:45 GMT

kanimca tam olarak ne yapmak istediginin onemli bir
rolu var. iki dilinde birbirine ustunluklerinin oldugu
kisimlar vardir.

artik dillerin becerilerinin yani sira, arkasindaki
topluluk daha buyuk bir onem arz ediyor. bu baglamda
da tam olarak ne yapmak istedigin onemli ki, ardindaki
topluluk senin yapacaginla ne kadar ilgili
kutuphaneler, acik kaynak projeler olusturmus onem
kazaniyor.

ornek verecek olursam, php bence ruby on rails ile
karsilastirilamayacak kadar beceriksiz bir dil ama
oyle buyuk bir kod ve proje gecmisi varki nerdeyse en
zor seyleri becermek kolayca mumkun oluyor.

bunun yani sira grafik ile ilgileneceksen, ruby dili
phyton'un aksine, icinde bir grafik kutuphanesi
bulundurmuyor. (imagemagick gibi bir kutuphane
eklenebilir elbette.)

uzun lafin kisasi, yapacagin seye gore ruby ile phyton
birbirine ustunlukler saglayabilir. ancak kafamda
birsey yok, ancak bos durmaktansa birini secip
ogrenmek istiyorum dersen, kesinlikle ruby'yi tavsiye
ederim. bu tavsiyemin ardinda ruby'nin daha organize,
daha iyi program yazmaya, daha kontrollu ve
profesyonel program yazmaya iten yapisi bulunuyor.

tum yazdiklarim, tamamen amator bir programcinin
fikirleri oldugu icin aslinda cok da buyuk bir onem
teskil etmiyor. nacizane goruslerim boyle,
ustatlarimiz bizleri duzeltsin :)

kolay gelsin.