Re: [Linux-programlama] Ruby mi ? Python mu ?

From: Serbulent UNSAL (serbulentu@gmail.com)
Date: Sun 22 Oct 2006 - 21:45:35 GMT

Merhaba,

> Turkce ozeti: Python'in unicode nesneleri vardir. Ruby'nin sistem bagimsiz
> unicode nesneleri yoktur, butun karakter dizilerini baytlar olarak saklar.
>
> Dedigim gibi Ruby kullanmadigimdan, bu bilginin dogruluguna garanti veremem;
> eger Ruby'de sistem bagimsiz unicode nesneleri oldugunu biliyorsaniz lutfen
> yanitlayin.

Şu native destek meselesi biraz karışık ancak şu an utf-8 desteğinin
var olduğunu söyleyebilirim.

Diğer taraftan utf-16 ve diğer multibyte desteğide yolda. Konu ile
ilgili kısa ( ve biraz eksik ) bir özeti burada;
http://redhanded.hobix.com/inspect/futurismUnicodeInRuby.html

Konu ile ilgili matz in açıklamalarının bulunduğu detaylı bir
tartışmayı ise http://www.ruby-forum.com/topic/69291 adresinde
bulabilirsiniz.

> http://plas.fit.qut.edu.au/Ruby.NET/

> Jython ve IronPython oldukca olgunlasmis projeler, JRuby ve Ruby.NET'in
> durumlari nasil?

JRuby oldukça yaygın desteği olan olgun bir proje. Ruby.NET beta
olarak geçiyor ama ben .NET le ilgilenmediğimden onun destek ve
kullanım durumu hakkında net bir bilgim yok.

> Mustafa Ekim, "artik dillerin becerilerinin yani sira, arkasindaki topluluk
> daha buyuk bir onem arz ediyor." demis, buna kesinlikle katiliyorum.

Kesinlikle katılıyorum. Tabi burada topluluk kalitesini de dikkate
almamız gerekiyor. Yani sürükle bırak mantığı ile iş yapan 10^6
kişilik bir topluluktansa ( aman yanlış anlamayın Python topluluğunun
böyle olmadığını biliyorum :-) ) gerçekten programlamayı bilen ve
seven 10^3 kişiyi tercih ederim.

Serbülent