Re: [Linux-programlama] Python eÄŸitimi

From: Yılmaz Uğurlu (yilugurlu@gmail.com)
Date: Mon 22 May 2006 - 21:30:56 GMT

Selamlar. Öncelike ne amaçla python dilini öğrenmek istiyorsunuz buna karar
verdiniz mi? Ben python öğrenmeye Gnome üzerinde Gtk ile uygulamalar
geliştirmek amacıyla başladım. Daha sonra mod_python ile web programlamaya
kadar gitti iÅŸ.
İlk başladığımda Mustafa Başer'in yazdığı "Python" kitabı ile işe başladım.
Artı olarak "Dive in Python"[1] ve "Active State"[2] içerisinde oldukça
güzel bilgiler buldum. Bunun yanında Gtk ile ilgilendiğim için Gnome
üzerinde devhelp'i sistemime (Debian) yükledim. Artı olarak py-gtk
örneklerini de yükledim ve bunlar içerisinden oldukça fazla şey öğrendim.
Artı olarak kendim biriktirdiğim bir kaç python kaynağınıda öneririm[3] :).
Ceviz.net üzerindeki videoları bende izledim ancak pek bir şey kaptığımı
söyleyemem :).
Kolay gele.

[1] http://diveintopython.org/toc/index.html
[2] http://aspn.activestate.com/ASPN/Cookbook/Python/