Re: [Linux-programlama] PHP ve Alternatif Database'ler

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Tue 09 May 2006 - 11:44:36 GMT

> Baştabelirteyim, ben de sizler gibi bir linux ve open source destekcisiyim.
> Ancak olaylara kendi acımdan ve benim gercekligime bakmaya calisiyorum ve bu
> acıdan goruneni paylaşmayı ve cozum uretmeyı umuyorum.
>
> Listelerin yetmedigi durumda "parası" ile destek alabilme özgürlüğüne sahip
> olmak bence çok onemli bir seçme kriteri. Örneğin ben su anda benzer bir
> problem yaşasam Mysql ve PHP ile kmden, hangi firmadan bu destegi alacagım?
> Reel bir firma adı rica ediyorum. Ne kadar open source olursa olsun "para"sı
> ile hizmet alma ozgurlugumun bulunmasını isterim cunku..

Tekerlegi yeniden mi kesfetmeye calisiyoruz? Acik Kaynak, ozgur
yazilim kaynaga erisim, onu ozgurce degistirme, uyarlama ve
bunu dagitmayi kapsar. Kim parayla destek sunulmasina ve
alinmasina karsi olabilir ki? Destegin bir parcasi kacinalmaz
olarak kodla oynamayi onu "hack etmeyi" gerektirir. O nedenle
ozgur yazilim pesindeyiz. Acik kaynak ekosistemi pek cok seyi
ucretsiz sunar, ama herseyi dogal olarak sunamaz. "Linux Nedir"
seminerlerinde ilk anlatilmaya calisilan, herkesin bildigi gibi,
isanlar bir baska sekilde para kazanmak zorunda. paradigma
degisti.

Yillardir acik kaynak camiasinin buyumesi, firmalarin olusmasi,
onlarin buyumesi, yazilimci yetismesi icin, kulturun
yerlesmesi, ekosistem kurulmasi pesindeyiz.

Bu tartismalarin, gizli bir acik kaynak zayifliklarini bulma
arayisindan, nasil acik kaynak etrafinda buyuyen bir ekosistem
kuralim etrafinda olmasini beklerdim.

Linux senligindeki panellerin bu tur konulara odaklanmasi
isteriz. Belki yuzyuze gorusunce birbirimizi daha iyi anlariz.

Senlik'te gorusmek uzere

Saygilar
Mustafa Akgul