Re: [Linux-programlama] PHP ve Alternatif Database'ler

From: OKAN ARI (liste@ari-tech.com)
Date: Mon 08 May 2006 - 19:33:37 GMT

Indexleme cok onemli bir konu ancak ben sorunu soyle biraz acayim.
Hali hazirda Mysql performans sorunundan dolayı MSSQL ve ASP platformuna
gecen ve soruna cozum buldugunu iddia eden bir musterim var. (buyuk bir
kurum muduru). O kadar ki open source dunyasına artık onyargılı yaklasıyor
ve mysql icin destek buamadıklarını soyluyor. Oysa mssql de turkime
microsoft basta olmak uzere ck ii destek aldıklarını anlatıyor.

Ben bugune kadar yaptıgım calismaların bir bolumunde AdoDB ile birlikte
MSSQL kullandım ve hic memnun kalmadım. Php-mysql ile ise phpbb kurulu bir
forumda testler yaptım. 700.000porta ulasan bir forumda phpbb nin
performansı icler acısıydı. Bu kadar yogun kullanılan ve opensource'un yuz
akı olarak nitelenebilecek bir yazılımın "bukadrcık"post karsısındaki
ezilisini gormenizi isterdim.

İste bu kosullar altında benim basarili php-mysql orneklerine ihtiyacım
var:( vbulettin iyi bir ornek olabilir ama incelemek adına kaynak kodları
bulunmuyor diye biliyorum.

Internet ve web teknolojileri gelişirken, performans problemleri baş
gostermeye basladı, bu konuda net ve uyguanablir cozumlere ihtiyacım var.
Deneyimlerini paylaşan herkese tesekkur ederim.

OKAN