[Linux-programlama] Re: xmlhttp

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Fri 10 Mar 2006 - 08:52:50 EET

On Mar 10 08:07, Mehmet H wrote:
> daha doğrusu yapmak istediğim xml okumak değil web sayfasını POST
> edebilmek.
> bir sayfada form var ve bu form ile diğer sayfada sorgu yapılıyor. ben
> kullanıcıya mouse ve klavye vermeyeceğim. aynı sayfayı istediğim şekilde
> POST ederek güncelleyeceğim. asp bilenler için basit bir kod
> gönderiyorum. umarım daha iyi anlatabilmişimdir.

Daha önceden anlatılmaya çalışıldığı gibi XmlHttpRequest'ler istemci
tarafından gerçekleştirilen çağrılar olduğundan bunları JavaScript ile
kolaylıkla geliştirebilirsiniz.

> <%
> set objhttp = server.createobject("msxml2.xmlhttp")
> objhttp.open "POST", "http://www.deneme.com/list.php", false
> objhttp.setRequestHeader "Content-Type", "application/x-www-form-urlencoded"
> objhttp.send "ad=Mehmet&submit=Tamam&conf=2"
>
> if objhttp.readystate=4 then
> response.write "sonuc: " & objhttp.responsetext
> else
> response.write "hata:" & objhttp.readystate
> end if
> %>

Bu[1] adreste aynı kodu JavaScript ile istemci uygulamasından (Mozilla,
IE, vs.) nasıl bağımsız yazabileceğinize dair açıklamada bulunan örnek
bir belge yer almakta.

  [1] http://www.w3schools.com/xml/xml_http.asp

İyi çalışmalar.