Re: [Linux-programlama] Nasıl:İyi Programlama Yapmak?

From: Kaya Oğuz (kayaoguz@gmx.net)
Date: Sat 24 Jun 2006 - 17:31:36 GMT

Slm!
aslında öncelikle mutlaka tasarım yapmalısınız, ama ondan önce bazı olaylarda
refleks kazanmanız için bol bol pratik yapmanız iyi olur. Araba kullanırken
nasıl vites değiştirmek bir yerden sonra otomatik yaptığınız bir işleme
dönüyorsa, programlama yaparken de bu tip sık kullanılan teknikleri
geliştirirseniz iyi bir başlangıç olur (bakınız: alttaki algoritma paragrafı)

tasarım yapmak için "algoritma" anahtar kelimesini internette arayabilirsiniz
(listede geçenlerde bu konuda bir iki posta vardı), ama kısaca ve *basitçe*
algoritmanın- matematiksel tarafını bir yana bırakırsak- günlük hayatta hep
yaptığınız plan ve programlamaya benzediğini söyleyebiliriz (en azından
başlangıç için). Matematik ile daha da güzelleşir ve kendini bulur
algoritmalar (örneğin sıralama için popüler algoritmalar olan bubble-sort,
quick-sort gibi, bunlar pratik ile kazanabileceğiniz algoritmalara/tekniklere
örnek olarak gösterilebilir).

rastgele yazmaktan elinizden geldiğinizce uzak kalın, programa doğrudan dalmak
hep kötü sonuçlar doğurur, her iş gibi "programlama"yı da planlı
ve "program"lı yapmalısınız :) Bunun için gereksinim analizi yapın, nelere
ihtiyacınız var, karşınıza neler çıkacağını düşünüyorsunuz vs.

Yardım isteyin elbette, ama sıklığı sizi tembelliğe itmesin. sorunu kendiniz
aşmanız öğrenmeniz demektir. sorunları aşmayı öğrenmek kendinize yapacağınız
en büyük yatırımlardan biridir bence :)

Son olarak, bu sıralar kafayi taktığım "10 yılda programlama öğrenin" [1]
makalesini bir okumanızı öneririm :)

iyi çalışmalar ve kolay gelsin!
--kaya

[1] http://ileriseviye.org/arasayfa.php?inode=programmingtenyears.html

Cumartesi 24 Haziran 2006 20:20 tarihinde, Buğrahan Korkmaz şunları yazmıştı:

--
Kaya Oğuz
http://www.kuzeykutbu.org/