Re: [Linux-programlama] Linux ve Mikrodenetleyiciler

From: Çağlar Akyüz (caglar@bilkon-kontrol.com.tr)
Date: Mon 03 Jul 2006 - 09:11:51 GMT

Merhaba

Bir kere herşeyden önce şunu söylemek isterimki saydığın işlemcilerin
çoğu 8 bit. Yani herbirinin çok yeni versiyonları olsa bile işlemci
çekirdek lerinin mazisi 10 yılı geçkin. Dolayısıyla bu işlemciler için
kullanılan yazılımlar çok yeni değil. Bence eğer kaliteli geliştirme
araçları arıyorsan kendini sadece linux ortamına sıkıştırman elindeki
seçenekleri epeyce azaltır.

b dinler yazmış:
> Merhaba
>
> Linux üzerinde Freescale mc68hc08-mc68hc12- - Intel
> 8051-8052-MCS251-MCS252-MCS96-MCS296 - Atmel serisi mikrodenetleyilerini
> programlayan var mı? Bunları Linux üzerinde programlamak icin neler
> yapılmalıdır? Bunlardan hangisi Linux uzerinde sorunsuz programlanır?

Bu sorunun cevabı kullanıcağın işlemciye göre değişir. Eğer kullanıcağın
işlemci "in-serial programmable" yani seri bağlantı noktası üzerinden
programlanabilir ise tek ihtiyacın olan bir terminal emülatör. Ama linux
altında kullanabileceğin terminal emülatörler de kısıtlı onu söylemek
isterim. Eğer kullanıcağın işlemci seri olarak programlanabilir değilse
o zaman bir programlayıcıya ihtiyacın olacaktır ve onun da linux altında
çalışan bir yazılımı olacağını sanmıyorum.

> Kullanılacak geliştirme+yükleme+deneme board'unu nasıl
> seçmeliyim. Internette bir çok board var ama yazılıma ve Linux'e uyumlu
> olup olmadıgını bilmedigim icin bir secim yapamıyorum. Sizler hangi
> board'u kullanıyorsunuz ve bu board'u nereden alabilirim? Bu konuda
> yardımcı olursanız sevinirim.

Bence board seçmeden önce ne tür bir işlemciye ihtiyacın olacağına karar
vermelisin. İhtiyacın olan çevre birimleri,frekans aralığın, hafıza
gerekleri... İşlemci seçtikten sonra board edinmek kolay. Motorola,
Atmel, Dallas ,TI...hepsinin boardlarını dağıtımcıları vasıtasıyla temin
edebilirsin.

Son sözüm eğer linux altında mikrodenetleyici yazılımı geliştirmek
istiyorsan ve işlemcine yeni karar veriyorsan ARM'lara bir bakmanı
öneririm. Hem çok gelişmiş işlemciler, hem de harika bir linux desteği
bulabilirsin.