[Linux-programlama] Linux ve Mikrodenetleyiciler

From: b dinler (bdinlerlinux@gmail.com)
Date: Sun 02 Jul 2006 - 16:12:59 GMT

Merhaba

Linux üzerinde Freescale mc68hc08-mc68hc12- - Intel
8051-8052-MCS251-MCS252-MCS96-MCS296 - Atmel serisi mikrodenetleyilerini
programlayan var mı? Bunları Linux üzerinde programlamak icin neler
yapılmalıdır? Bunlardan hangisi Linux uzerinde sorunsuz programlanır? Hangi
yazılımlar kullanılıyor? Gerçi google da ve sourceforge de aradım ve SDCC
diye bir yazılım buldum. Bu yazılımın Kullanımı kolaymıdır , özellikleri
nelerdir , simulasyon yapabiliyor mu, hata ayıklama var mı, hep kabukta mı
calışıyor yoksa bir görsel arayuzu varmıdır? Bu yazılımdan baska hangi
yazılımlar var. internette arastırdım ama bulamadım. Kullanılacak
geliştirme+yükleme+deneme board'unu nasıl seçmeliyim. Internette bir çok
board var ama yazılıma ve Linux'e uyumlu olup olmadıgını bilmedigim icin bir
secim yapamıyorum. Sizler hangi board'u kullanıyorsunuz ve bu board'u
nereden alabilirim? Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

İşlemci: PIII 500mhz

İşletim sistemi: Suse 9.3

                                          ilgilenen ve yardımcı olan herkese
teşşekkürler