Re: [Linux-programlama] Linux ve Mikrodenetleyiciler

From: Deniz Koçak (lenduha@gmail.com)
Date: Sun 02 Jul 2006 - 20:46:10 GMT

    Merhaba,

Öncelikle geliştirme için assembly yerine C dilini kullanacağınızı
düşündüğüm için ona göre yardımcı olmaya çalışacağım.

> Linux üzerinde Freescale mc68hc08-mc68hc12- - Intel
> 8051-8052-MCS251-MCS252-MCS96-MCS296 - Atmel serisi mikrodenetleyilerini
> programlayan var mı? Bunları Linux üzerinde programlamak icin neler
> yapılmalıdır?

mc68hc08-mc68hc12 (hc11 ailesini de dahil etmek istiyorum)
mikrodenetleyicileri gcc kullanarak programlaman mümkün.Daha doğrusu gcc ile
bu tür mikrodenetleyiciler için gerekli hex dosyalarını oluşturman mümkün.

http://www.gnu-m68hc11.org/ adresinde m68hc11/12 mikrodenetleyicileri için
gcc'yi nasıl kullanabileceğini bulabilirsin.

http://m08t.sourceforge.net/ adresinde ise hc08 için bir geliştirme ortamı
sunulmuş fakat hiç denemediğim için yorum yapamayacağım.

Intel MCU'lar hakkında fikrim yok (uğraşmadım desem yeridir) ama 805/52
mikrodenetleyicileri eski ve popüler olduğu için nette oldukça bol
geliştirme ortamı ve dökümanı mevcut. sf.net'te yapılacak bir arama epeyi
sonuç dökecektir.

simulasyon yapabiliyor mu, hata ayıklama var mı, hep kabukta mı calışıyor
> yoksa bir görsel arayuzu varmıdır?

   simulasyon ve hata ayıklama programları mevcut.

http://sourceforge.net/search/?type_of_search=soft&words=8051+simulationsayfası
bana hemen birkaç tane simulator (ya da emulator de diyebilir miyiz
ne dersiniz?)

   Atmel kısmında neredeyse hiç pratik bilgim yok malumunuz Atmel Türkiye'de
Konya Sokak ya da Karaköy gibi yerlerde çokca bulunan bir marka
değil.Amabunun aksine inanılmaz bir açık kaynak kodlu yazılıma sahip
bir
marka.Tabi hangi modeli hedef alacağınız da önemli.AVR için gene imdadımıza
gcc yetiÅŸiyor.

http://www.linuxfocus.org/English/March2002/article231.shtml adresinde güzel
bir döküman mevcut.Lakin gcc bu konuda ne kadar başarılı ve ne kadar iyi
çalışıyor bunu deneme fırsatım olmadı.Umarım siz dener yazarsınız. :)

http://sourceforge.net/search/?words=atmel+programming&type_of_search=soft&words=atmel+programmer&Search=Search
adresinde atmel için programlayıcı yazılımların arama sonuçları mevcut.

 geliÅŸtirme+yükleme+deneme board'unu nasıl seçmeliyim. Internette bir çok
> board var ama yazılıma ve Linux'e uyumlu olup olmadıgını bilmedigim icin bir
> secim yapamıyorum. Sizler hangi board'u kullanıyorsunuz ve bu board'u
> nereden alabilirim? Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
>
> Ä°ÅŸlemci: PIII 500mhz
>
> Ä°ÅŸletim sistemi: Suse 9.3
>

> ilgilenen ve yardımcı olan
> herkese teşşekkürler

Hangi board konusu hem paranıza hem de kullandığınız programlayıcı vb. gibi
konularla alakalı bence.Bu tür 'development board' lara üretici firmaların
kendi sitelerinden bakarak ulaşabilir (tabi ki başka üreticiler de var) ve
gene kendi sayfalarındaki Türkiye (ya da bölge) temsilciliklerinden temin
edebilirsiniz.

Bu tür parçalar her zaman herkesin elinde olmayabilir.Size önerim 'sample'
isteyin. :) Belki 500 dolarlık bir kartı göndermeyebilirler ama MCU
temininde sınırlı sayıda da olsa yardımcı oluyorlar.

Yardımcı olabildiysem ne ala hatamız varsa affola.Kolay gelsin iyi
çalışmalar.