Re: [Linux-programlama] paralel programlama

From: kenan gursoy (gursoy@be.itu.edu.tr)
Date: Tue 14 Feb 2006 - 11:16:00 EET

Tolga Guver wrote:

> merhaba,
>
> elimde yukluce hesap yapan bir fortran f77 kodum var, yalniz bu kod
> tek bir bilgisayarda calismak uzere yazilmis, ve istedigim kalitede
> hesaplari tek bir bilgisayarda yaptirabilmem hem zaman acisindan hemde
> bellek acisindan mumkun degil.
> bir sekilde bu kodu paralel bilgisayarlarda da etkin sekilde calisacak
> bir sekle sokmam gerekiyor,
> ornegin buyuk bir integrali alirken icindeki herbir kucuk hesabi
> farkli bilgsayarlarda yapip sonra bunu birlestirmek vs. gibi belki,
> [...]
En azından kodu düzenleme esnasında değilde kodun çalışacağı sistemlerin
konfigürasyonu esnasında az acı çekmek için :) aşağıdaki Parallel
Knoppix dağıtımı yardımcı olabilir. Bu çalışan cd versiyonunda paralel
hesaplama için gerekli kütüphaneler hazır geliyor bildiğim kadarı ile.
Başlangıç için denenebilir.

http://idea.uab.es/mcreel/ParallelKnoppix/

Saygılar

--