[Linux-programlama] paralel programlama

From: Tolga Guver (tolga@istanbul.edu.tr)
Date: Mon 13 Feb 2006 - 23:48:02 EET

merhaba,

elimde yukluce hesap yapan bir fortran f77 kodum var, yalniz bu kod tek
bir bilgisayarda calismak uzere yazilmis, ve istedigim kalitede
hesaplari tek bir bilgisayarda yaptirabilmem hem zaman acisindan hemde
bellek acisindan mumkun degil.
bir sekilde bu kodu paralel bilgisayarlarda da etkin sekilde calisacak
bir sekle sokmam gerekiyor,
ornegin buyuk bir integrali alirken icindeki herbir kucuk hesabi farkli
bilgsayarlarda yapip sonra bunu birlestirmek vs. gibi belki, bunun icin
The Message Passing Interface (MPI) diye bir kutuphane benzeri birsey
buldum, bununla ilgili bazi belgeleri okumak ile de ise basladim

acaba bana bu konuda nereden baslamam gerektigi varsa bir kitap, belge
vs. (ingilizce turkce fark etmez) oneriniz olabilir mi?

bu kodu en az aci cekerek nasil bir Beowulf sisteminde calisir hale
getirebilirim.

cok tesekkurler,
tolga