Re: [Linux-programlama] php'de zamanlanmis gorev

From: Yaşar ŞENTÜRK (yasar@dijitaltek.com)
Date: Tue 29 Aug 2006 - 21:23:45 GMT

Merhaba;

Sizin de belirttiğiniz gibi sonsuz döngü mantıklı bir çözüm değil. Size şöyle
bir çözüm önerebilirim:

Komut satırından çalıştırılabilen bir PHP betiğini sürekli olarak cron ile
çalıştırın. Bu betik sizin "todo" listenizde sınıflandırmış olduğunuz işleri
yapacak olan kodlara HTTP üzerinden çağrı göndersin.

Örneğin;
- Bir ana tetikleyici,
- Bir e-posta gönderecek betik
- Bir ana sayfayı değiştirecek betik
yazın.

Sonra cron, ana tetikleyiciyi dakikada bir çalıştırsın. Bu betik de önce
e-posta gönderecek betiğe hemen arkasından da ana sayfayı gönderecek betiğe
HTTP çağrısı göndersin. Bu betikler de kendi içlerinde "todo" tablosundan
kendileri için ayrılan işler ile ilgili bilgileri alsın ve bu işleri
gerçekleştirsinler.

Basit olarak böyle bir yapı kullanılabilir.

Eğer cron ile zamanlanmış bir görev ayarlamanıza imkan yoksa aklıma şu an için
bir şey gelmiyor.

Umarım yardımcı olmuşumdur.

İyi çalışmalar.

Çar 30 Ağu 2006 00:14 tarihinde, Ömer F. USTA şunları yazmıştı:

--
Yaşar ŞENTÜRK