[Linux-programlama] MYSQL Sorgu

From: Erdal YAZICIOGLU (erdal.yazicioglu@gmail.com)
Date: Wed 09 Aug 2006 - 08:31:06 GMT

Merhabalar,

Veri tabanımda iki adet tablo var. Birincisi arıza tablosu(dict_incidents)
diğeri de raporların girildiği rapor tablosu(dict_reports). Arıza sadece bir
kişi adına açılabiliyor ancak rapor girerken maksimum 5 kişi giriliyor.
Arıza tablosunda alan engineer olarak tanımlanmış, rapor tablosunda ise
personel_1, personel_2, personel_3, personel_4,personel_5 olarak. Arıza
açıldığında arıza formunda kullanıcı tek kullanıcı giriyor. Daha sonra
servis elemanları bu arızaya gidip döndüklerinde rapor formundan 5 kişiye
kadar seçiliyor.

Hafta sonu rapor dökümü alınırken kullanıcı karşına gelen ekranda hangi
servis elemanı için rapor alması gerektiğini seçebiliyor. Ancak problem
burada başlıyor. Kullanıcı kişiyi seçtiğinde hem arızaları hemde bu
kullanıcının adına atanmış olmasa bile gittiği arızaların raporlarına dökmek
istiyor.

Örneğin
Ahmet adına bir arıza atandı. Arızano:1111. Ahmet ve Mehmet arızaya gitti.
Servis raporu yazıldı. Destek veren elemanların ikisinin de adı yazıldı. Bu
rapor merkeze getirildi ve rapor giriş elemanı 1111 nolu arızayı açtı ve
rapor giriş tuşuna tıklayarak rapor formunu ekrana getirdi. Yapılan
iÅŸlemleri forma girerek Ahmet ve Mehmet'in isimlerini servis veren eleman
olarak işledi ve rapor veritabanına yazdı.

Şimdi bu arıza Ahmet adına açıldığı için ben hafta sonu rapor alırken Ahmet
girdiğim zaman arıza listesi karşıma geliyor. Ama Mehmet rapor tablosunda
kayıtlı olduğundan Mehmet yazdığımda bu arkadaş arızaya gitmiş olmasına
rağmen bu arıza ekrana gelmiyor.

Bu aramayı aynı anda hem rapor tablosunda hemde rapor tablosunda nasıl
yapabilirim...MYSQL 5.0 ve PHP 5 kullanıyorum. Dökümantasyondan bazı
subqueriler yazdım fakat yardımcı olmadı.

MYSQL sorgusu yazmanızı beklemiyorum yanlış anlamayın sadece biraz ipucu
verebilirseniz belki duran beynim çalışabilir.

Yardımcı olursanız çok sevinirim

Saygılarımla

Erdal