[Linux-programlama] Re: Python+javascript+saat çekme

From: Yuce Tekol (yucetekol@gmail.com)
Date: Thu 03 Aug 2006 - 09:00:24 GMT

Merhaba,

> Peki, firefox'u göstermeden istediğim html sayfasını açtırıp, formda gerekli
> ayarı yaptırıp gönder tuşuna bastırıp çıkan sayfanın kodlarını almam mümkün
> mü? Ruby'de bu işi yapmanın mümkün olduğunu duymuştum. Python da
> yapabiliyor
> mu?

Oncelikle Firefox'u yada baska bir tarayiciyi acmaya calismana gerek
yok, tek yapman gereken istedigin HTML belgesini sunucudan cekmek
(urllib ile yapabilirsin), belgeyi islemek ve sunucuya GET yada POST
olarak istekte bulunmak. Eger form uzerindeki alanlarin adlari sabitse
(mesela sehri sectigin secim kutusunun adi hep ``combo_sehir`` ise)
HTML sayfasini cekmene bile gerek yok, uygun bir istek (request)
hazirlayip sunucuya gondermeli ve onun cevabini almalisin (httplib ile
bunu yapabilirsin)
Python'in standart kitapligini kullanarak bunlarin hepsini kendin
yapabilirsin, ama ugrasmak istemezsen baskalarinin bu is yaptigi
paketleri kullanabilirsin. Asagidaki iki paketten, ozellikle Twill'i
kullanmak cok kolay.

urllib
http://docs.python.org/lib/module-urllib.html

httplib ornekleri
http://docs.python.org/lib/httplib-examples.html

Twill
http://twill.idyll.org/

Mechanoid
http://www.python.org/pypi/mechanoid

> alamıyorum, daha önce dediğim gibi. Buna nasıl bir çözüm bulunabilir?

Javascript konusunda pek iyi oldugumu iddia edemem, ama bu kod daha
form verisi doldurulmadan gonderilmiyor mu? Eger soruna neden olan
HTML dokumanini (yada onemli kisimlarini) gonderebilirsen, sanirim
daha fazla yardimci olabilirim.

> Datetime bu iş için kullanılabilir. Peki her dakika ne kadar kaldığını
> denetletmek için sleep() fonksiyonundan daha verimli bir şey yok mu?

Bu is icin wxPython'in bir Timer sinifi var. Demolarinda "Process and
Events" basligi altinda bulabilirsin.

Kolay gelsin.