Re: [Linux-programlama] PHP ile COM1

From: Aykut KOÇAK (aykutkocak@superonline.com)
Date: Fri 21 Apr 2006 - 19:42:20 GMT

Merhaba,

Öncelikle, fopen ile kesinlikle seri portlara ulaşabilirsiniz. Bu konuda
C ile yazılmış Seri port iletişim örneklerinden birşeyler
çıkartabilirsiniz sanırım. Fakat Web üzerinden çağrılacak bir PHP
scripti yazacaksanız. Seri porttan okuma yapacağınız aygıt sizi dinliyor
olmalı... Yani siz birşeyler sorduğunuzda yanıt vermesi daha güzel
olacaktır. Fakat sürekli veri gönderen bir aygıttan ancak siz PHP
scriptini çağırdığınızda veri okuyabileceğiniz için aradaki verileri
kaçıracaksınız. Bu yüzden uygulamanız bir log tutma uygulaması ise web
üzerinden çağrılacak bir PHP scripti faydalı olmayabilir...

Ben benzer bir işlem için Python kullanıyorum. pySerial ve pygresql
modullerini kullanarak gayet kolay bir şekilde log tutabiliyorum...Daha
sonra değerleri PHP ile çekiyorum Ama eminimki tümüyle PHP ile de aynı
işler yapılabilir.

İyi çalışmalar.

Erdal YAZICIOGLU wrote:

> Merhabalar,
>
> PHP ile COM1 yada Com2 den verileri alıp işleyebilmek mümkünmüdür.
> Google da araştırdım fakat pek birşey bulamadım. Belirli aralıkla
> comport tan gelen bilgileri database e aktarmak istiyorum..Nasıl
> yaparım... Fikir verirseniz sevinirim..
>
> Kolay gelsin

Aykut KOÇAK

Elektronik Mühendisi (/Electronics Engineer/) E-Posta (/E-Mail/ )

aykutkocak@superonline.com