[Linux-programlama] otomatik ftp ile dosya güncelleme

From: yaşar tunçez (ytuncez@gmail.com)
Date: Thu 20 Apr 2006 - 16:40:39 GMT

Merhaba,

Intranetteki yerel ağda bulunan linux (redhat 9.0) sunucularda koşan
programa ait dosyaların otomatik güncellemesi için bir betik
hazırlamaya çalışıyorum. Ancak bir yerde takıldım. (Bu işe yeni
başladığım için hatalarımı mazur görün.)
Önce ssh scp v.s ile uğraştım ama kullanıcı şifresi sormaksızın dosya
atmayı halledemediğimden ftp ye döndüm. Kullanıcı adı ve şifresi
sormaksızın ftp ile bağlanıp dosyayı atması için nette gördüğüm .netrc
dosyasını yapılandırma işlemini denedim. Tek bir bilgisayar için
denediğimde dosyayı attı. Ancak ben bunu ağdaki tüm sunucular için
otomatik olarak yapmasını istiyorum.
Bunun için ilk aklıma gelen şey hosts dosyasındaki ip leri okutturup
her defasında .netrc dosyasındaki ip_no ile değiştirmek geldi. Ama
burada takıldım. Kullandığım betik ve dosyalar şöyle:

$cat ftp_at_deneme
#!/bin/bash
for i in `cat hosts`
do
ping -c 4 $i | grep "64" >> /dev/null
if [ $? -eq 0 ]
then
echo $i "merkezinin işlemi yapılıyor"
ftp -i $i
else
echo $i "ip li merkeze hat yok"
fi
done

$cat .netrc

machine ip_no login kullanici_adi password kullanici_sifresi
macdef init
cd atilacak_dizin
put atilacak_dosya
bye

Burada ip_no yazan yeri yukarıdaki betik içerisinde buldurup hat
kontrolünden sonra eğer hattı varsa $i değişkenindeki ip ile
değiştirerek halletmeyi düşündüm. Ama burada takıldım.
Bunun için ; betikteki then in altına ;
cat .netrc | sed 's/ip_no/"$i"/'>.netrc yi eklemeyi düşündüm. Ama
olmadı. Bunu nasıl halledebilirim?
Yani .netrc dosyasındaki ip_no kısmını okutup betikteki $i
değişkeninin değeriyle değiştirip .netrc yi her döngüde yeniden
değiştirmeyi halledebilirsem olur gibi geliyor?

Teşekkürler.