Re: [Linux-programlama] PHP de veri gönderme

From: Bora Güngören (bora@boragungoren.com)
Date: Fri 18 Nov 2005 - 14:23:55 EET

Merhaba,

Öncelikle dip not: Bağlantıya tıklamak yolu ile sadece GET türü istek
yapabilirsiniz. Bu da link üzerindeki adresin tıklandığında adres
satırında gözükmesi demektir.

Buna razı iseniz URL'in yeniden yazımı (rewriting) ile bağlantının
yazıldığı sırada (istemci HTML'i görmeden önce) standart PHP'deki
bağlantıyı yeniden yazıyorsunuz. Buradaki ilk adım oturum bilgisinin
bağlantıya eklenmesi. Java'da şöyle bir şey yapılıyor.

url = yanit.rewrite(url);

PHP'de de benzeri kolay kullanışlı bir şeyler olacaktır. İkincisi ise
form bilgilerinin bağlantıya eklenmesi. Bunu da bir JavaScript ile
yapabilirsiniz.

Eğer POST ile göndermek istiyorsanız; form ile yapmak zorundasınız. Bu
durumda formun tıklanan düğmesini sayfada görünmez biçimde yapıyorsunuz.
Bağlantıya tıklanınca da JavaScript ile düğmeyi tıklatıyorsunuz (yada
formu submit ediyorsunuz).

Bora.