Re: [Linux-programlama] interleaving

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Thu 17 Mar 2005 - 18:11:26 EET

> Merhaba

Merhaba,

> Sistem çağrıları ile ilgili bir döküman üzerinde çalışıyorum. Kaynak
> dökümanlarımın birinde şöyle bir bölüm var.
>

> fd = creat (“temp”, 0644);
> unlink(“temp”);
>
> - There are two advantages to this technique:
>
> - If the process aborts, the file is automatically discarded (no
> need to catch SIGHUP).
>
> - The link is removed as soon as unlink is processed (less danger
> for interleaving)
>
> burada sözedilen interleaving riski tam olarak nedir ve hangi durumlarda
> oluşur ? linkin kaldırılmasının bu risk üzerindeki etkisi nedir ?
> [...]

unlink sadece link kaldırmaz. dosya silmek için kullanılır esasında.

man unlink

dosya sistemden silineceği zaman eğer o dosya ile ilgili bir fd varsa dosyayı
hemen silmez o fd nin işini bitirmesini bekler böylece interleave olayını
önüne geçilmiş olur. Anlatılmak istenen bu.

fd iş yaparken dosya üzerinde dosyanın yok olduğunu düşünün. unlink bunu
önler. gerçi dosyalar filan üzerinde işlem yaparken de remove unlink çağırır.

diğer yöntem nedir diye sormamız gerekir burada.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri