[Linux-programlama] Re: Python'da Global DeÄŸiÅŸkenler

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Tue 15 Mar 2005 - 21:56:05 EET

Merhaba,

On Wed, Mar 16, 2005 at 09:42:59AM +0200, Recai Oktas wrote:
> Cozum her iki islevde de:
>
> global primeList, primeCount
>
> gibi birsey kullanmak.

Hocam binlerce kez teşekkür ederim.

> Global degisken kullanmayan bir cozum bulmani
> oneririm.

Performans açısından bir artısı eksisi olur mu? Aslında primeList'i ve
primeCount'u checkIfPrime fonksiyonunun içinde saklayabilirdim, fakat
fonksiyon binlerce kez gimmiOneMorePrime'ı çağıracağından, her seferinde
bu fonksiyona primeCount'u ve primeList'i parametre ile yollamanın
performans açısından hoş bir şey olmayacağını düşündüğümden global bir
değişken kullanmayı tercih ettim. Sizce iyi mi etmişim, kötü mü? Ve
mümkünse neden?

Tekrar çok teşekkürler.
İyi çalışmalar.

P.S. Çok ilginçtir, aylardır Python ile bir şeyler karalayıp, nette
örnek kod okurum; fakat global adlı bir tanımlamayı ilk defa burada
gördüm.