[Linux-programlama] Dosyaları iç yapılarına göre nasıl ayırt edebiliriz?

From: Ahmet Aksoy (ahmetax@axtelsoft.com)
Date: Mon 07 Mar 2005 - 12:20:58 EET

Merhaba,
Java ile geliştirmeyi düşündüğüm açık-kaynaklı bir projede farklı
yapıdaki doküman dosyalarını ön elemeden geçirmek istiyorum.
Dosya uzantısını kullanmak çok sağlıklı olmayabileceği için, basit bir
şekilde dosya yapısını da kontrol etmek gerekli. Ancak, Java'da bu iş
için hazır bir metod bulamadım.
Linux'ta uzantılar pek fazla kullanılmadığı için, dosya format kontrolü
için geliştirilmiş fonksiyonlar olabileceğini düşünüyorum. Bildiğiniz bu
tür bir fonksiyon var mı? Hangi dilde olduğu önemli değil. Sadece
kaynağına erişebilmem yeterli.
Teşekkürler.

--
        Ahmet Aksoy