Re: [Linux-programlama] Re: csharp exe sini framework olmadan calistirmak

From: Caner (ckurt@tasarimnoktasi.com)
Date: Mon 13 Jun 2005 - 08:11:26 EEST

  Arkadaşım bak, orada ben bir linux tabanlı bir c# derleyicisi göremedim,
orada .NET'in linux'a taşınmasını gördüm. Bana kalırsa sen incele tekrar.
Ama önce sanırım sana ".NET programlama" ile linux programlama arasındaki farkı
izah etmem gerekecek. Şimdi arkadaşım "Solitaire" ne programıdır, Windows
değil mi? yanılıyor muyum? Ama onu(aynı dosyayı) bazı emülatörlerle linux'tada
çalıştırabilirsin, ama bu "Solitaire'in" windows programı olduğu gerçeğini
değiştirmez. Framework dediğin ne biliyonmu senin? "Program(lama) iskeleti"
yani işletim sisteminin yapması gereken I/O kontrolü, bellek yönetimi,
pencere yönetimi gibi şeyler burada toplanıp "bir platform" oluşturuluyor.
Ardından bu platform diğer platformlara "uyduruluyor", ve bu platformu
kullanan programlar bütün bu "uydurulmuş platformlarda" çalışıyor. Yani
işin özeti sen .NET programlama yaptığında bu programın linux'ta çalışıyor
olması onun Linux programı olduğu anlamına gelmez. Bunun için farklı
parametreler var.

  Bu ayrımı bilmeden bu tür çıkışlar yapmak... Lütfen!

  Not: Arkadaşlar! ayrıca sizden özür dilerim sizlerede bu gereksiz postayı
yolluyorum ama kişisel aldığım için herkese ulaşmasını istedim.