Re: [Linux-programlama] csharp exe sini framework olmadan calistirmak

From: M.Baris Demiray (baris@labristeknoloji.com)
Date: Mon 13 Jun 2005 - 06:07:05 EEST

Emre Turkay wrote:
> Merhaba,

> Neden listedeki insanlar bu kadar agresif davraniyor? Bu listeye uye
> olmaktaki amacim memlekette linux'da program yazmaya calisan insanlarla
> birseyler paylasmak, bildiklerimi anlatmak, derdime care aramakti.

Benim de amacım sizinkiyle aynı. Bu yüzden de bu amaç dışındaki şeylerle
ilgilenmiyorum.

Söylediğim şeyler de gerçekten agresif mi sizce? GNU/Linux'la ya da Özgür
Yazılım ile ucundan ilişkisi olmayan bir soru sorup; üstene gelen "burası
uygun liste değil" cevabına da "burası da bir programlama listesi ve bu
da bir programlama sorusu" şeklinde bir cevap veren birine karşı daha
nazik olamadım. Nazik olamadım ama agresif olduğumu da düşünmüyorum.

> Bu arkadasin mailini alin, "windows" kelimesini "linux" ile degistirin.

Neden? Gerçekten neden böyle bir şey yapayım? Bu listenin konusunun
sınırları olarak neleri görüyorsunuz?

> Bu durumda ayni soruna bu listede cevap aramak uygun olacakti. Bu kadar
> sert ve kati olmanin gerekli olduguna inanmiyorum, sonucta memlekette
> binlerce tartisma listesi yok, bu liste de hergun yuzlerce mail gelen
> bir liste degil, bu durumda bence uygun olan hareketler, cevap yazmamak,
> nazik ve kisisel bir uyari mesaji gondermek, yada listeye icinde ufak
> bir uyari mesaji iceren *linux destekli bir cozum* gonderemektir.

İnanın bu memlekette Windows'la ve diğer Microsoft teknolojileriyle ilgili
bir sürü liste/forum/e-posta grubu var. Konu Windows/Linux konusu da
değil aslında; genel olarak liste etiği sorunu. Bir Windows geliştiricisi
olsam ve bununla ilgili katıldığım bir CE-programlama listesine bir Anjuta
sorusu gelse yine tepki gösteririm.

> Sert cevaplar ve kati yaklasimlar bence "Turkiye'de linux kullanimini
> yayginlastiralim" fikrine ters dusuyor. Daha da kotusu, bildiklerimizi
> ve sorunlarimizi Turkce paylasalim, memlekette teknoloji uretimini
> yayginlastiralim cabalari gume gidiyor.

Ah. Bu e-postanın GNU/Linux'un yayılmasıyla ilgisi yok, GNU/Linux'la
ilgisi yok, Özgür Yazılım ile ilgisi yok. Cevap vermekle yapacağınız
tek şey insanlara ilgilenmedikleri bir e-postanın gitmesini sağlamak.
Ama yardım etmek istiyorsanız -ki buna saygı duyarım- özelden cevap
vererek de yardım edebilirsiniz.

> Iyi gunler,

İyi günler.

--
"You have to understand, most of these people are not ready to be
unplugged. And many of them are no inert, so hopelessly dependent