RE: [Linux-programlama] Sunucuda Dosya Oluþturmak

From: Ozdemir Sarman (ozsarman@netone.net.tr)
Date: Thu 09 Jun 2005 - 17:43:39 EEST

Merhaba,

Bu işlemi Php ile'de oldukça güvenli ve hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.
Hangi kısımlarda güvenlik açığı oluşacağını düşünüyorsunuz?

Anladığım kadarı ile dinamik sayfalar yayınlamak yerine kendi admin kısmınızda veri girişi için Php gibi bir dil kullanmak ancak son kullanıcı tarafında ise bunların .html gibi statik bir formatda yayınlanmasını istiyorsunuz.

Tabii dönüşümü isterseniz arka planda cron'da çalışacak bir shell script ile de yapabilirsiniz hatta shell script cron'a ihtiyaç duymadan daemon mode bile çalışabilir ve tanımlanan zaman aralığında çalışarak istenilen verileri Mysql'den local bağlanarak çekip parse edip .html output 'u yazar.

Bunun için isterseniz shell prompt'da çalışacak bir php script'de yazabilirsiniz.
Java'ya pek gerek yok.İsterseniz Apache'ye php desteği verirsiniz ancak son kullanıcı kısmında .htaccess ile .php vb. Dosyaların çalıştırılmasını engellersiniz.
Ä°sterseniz netfilter 'a Level 7 patch yaparak Application levelda regular exp. Ä°le istekler Apache'ye gelmeden deÄŸerlendirebilirsiniz.
İster bu metodlari tek tek isterseniz hepsini aynı anda kullanabilirsiniz.

Ben olsaydım bu işi Php,Apache,.htaccess,netfilter,Mysql ve Bash script kullanarak yapardım.

İyi Çalışmalar,

Özdemir ŞARMAN

www.sistemodasi.net