Re: [Linux-programlama] gcc

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Thu 27 Jan 2005 - 13:17:18 EET

> Selamlar,
> Redhat 8 kurulu makina baz=FD CPAN y=FCklemeleri yapmak istiyorum ancak =
> make ve install esnas=FDnda gcc command not found erroru ile birlikte =
> manual install =F6nerisi al=FDyorum.=20
> gcc veya sistemde eksik olan nedir, nas=FDl giderilir veya perl modulu =
> temel olarak commpress:::zlib bunu nas=FDl manual install edebilirim. =
> Yard=FDmc=FD olabilecek arkada=FEalara =FEimdiden te=FEekk=FCrler,,
> sayg=FDlar, iyi g=FCnler
>
> F.Dirol
>
> htttp://www.turktravelnet.com

Merhabalar,

1. redhat8 yerine ya redhat 9 ö fedora core 3 gibi daha guncel
bir dagitimla calsiamizi onerilir.

2. gcc var mi yok mu, bunu bir kontrol edin.
Gozuken yok oldugu sekilde.
illede redhat8 kullanacgim dersneiz, ogrenemye merakli iseniz
gcc nin bir surumunu rpm olarak kuurp, osnrada kaynklardan
guncllemnizi yani derlmenizi onerrim.

3. sayet sistem gelistirme arclari gcc bison, flex make etc varsa

perl -MCPAN -e shell
ile baslayin. onc ebazi sorulara cevap verip CPAN configurasyonu
yapin. daha sonra

install Bundle:CPAN

install Compress:Zlib

install Archive::Tar
install MIME::Decode
install HTML::Parse

gibi modulleri kurabiliirsiniz.

cpan.org
http://sunsite.bilkent.edu.tr/pub/languages/CPAN/

adresleirdne isinzie yaracak cok sey vardir

Saygilar
Mustafa Akgul