[Linux-programlama] Dosya Yazma & Okumayla Ilgili Sorun

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Wed 26 Jan 2005 - 04:51:06 EET

Merhaba,

Ekte kendi çapımda geliştirmeye başladığım hobi amaçlı (ve bilgilerim şu
anda o sınırda olduğu için konsolda çalışan) bir divx listeleme
programını yolluyorum. Programı Linux için yazıyorum. main() içerisine
bakıp da sadece listeal() 'ın aktif olmasını soracak olursanız elimde
daha önceden listeyaz() ile yazdırdığım divxlistesi.txt adlı bir dosya
bulunuyor. Hazır dosya kullanıyorum direk...

Öncelikle bu programla ilgili şurasını, burasını değiştir; neden şunu
kullanmadın, bunu şöyle de yazabilirdin gibi önerilerinize açığım. Çünkü
C'yi çok iyi bir şekilde öğrenmek istiyorum. Gelelim soruma...

listeal() fonksiyonu ile dosyanın içerisindeki veriyi okutup yazdırmaya
kalktığımda şöyle bir çıktı alıyorum:

tunix@tunix:~/DivX Projesi$ divx
Istanbul Kanatlarımın Altında 2 Var 2 4.2 Mert ÜLKER
Istanbul Kanatlarımın Altında 2 Var 2 4.2 Mert ÜLKER

Yani çıktıyı 2 kez yazıyor. Tahminimce while döngüsünden ve binary
dosyanın içindeki eof karakterinin değişik yazılmasından kaynaklanan bir
problem var ama henüz ne olduğunu anlayamadım. Bu çıktıyı teke nasıl
indirebilirim ? Teşekkürler...

Not: Programın mantığı şöyle olacak.. Program dışardan binary olarak
divxlistesini alacak ve bir listenin içine yazacak. Program içerisinde
bu listeye istediğim gibi ekleme, çıkarma, düzenleme, arama
yapabileceğim. Dilersem program içerisinden dışarıya bir txt (vb)
dosyası şeklinde çıkış alacağım. Bir de eğer benden birisi film alırsa
(bu olay çok başıma geliyor sonra da filmler kayboluyor) o kişiyi not
alabileceğim.

--
Alper KANAT
http://raptiye.org