Re: [Linux-programlama] A Fark B (SQL)

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 25 Jan 2005 - 15:04:26 EET

Ben cozdum, denemesini de yaptim basarili :)

Iki field'dan olusan bir tablo (domainler)
domain (primary key)
sonaktif

text dosyasini asagidaki 2 query ile ekliyorsunuz ve eger query
hata verirse kaale almiyorsunuz :) Tahmin edin niye

insert into domainler (domain) values ('$domain');
update domainler set sonaktif='$bugun' where domain='$domain';

dusmus domainleri ararken yapacaginiz query su sekilde olacak:
select domain from domainler where sonaktif='$dun';

Bence bu kadar basit. Eger tarih olmasin derseniz her calismada
sonaktif icine bir unique calisitirma degeri atarsiniz, ve sorgularken
onceki calismada kullandiginiz unique degeri sorgularsiniz.

Bilmem anlasiiliyor mu :)