Re: [Linux-programlama] A Fark B (SQL)

From: Guray SATICI (guray.satici@gmail.com)
Date: Tue 25 Jan 2005 - 09:06:56 EET

On Tue, 25 Jan 2005 08:47:31 +0200, Serdar KÖYLÜ
<serdarkoylu@fisek.com.tr> wrote:
> Biraz da konu dağıldı gibi. En başından, bana şu kaynaktan şu veriler
> geliyor, bu verileri şöyle veritabanına alıyorum vs. gibi sürecin
> tamamını anlatabilirseniz, size daha faydalı olabiliriz sanıyorum..

Konuyu bastan anlatiyorum hocam.
Mevcut olan bir FTP hesabi sayesinde com.zone.tgz, net.zone.tgz ve
digerlerinin bulundugu dosyalari sistemime aliyorum. Bu dosyalar dunya
uzerinde mevcut olan tum domain lerin listesini iceriyor.
Sonra bu dosyalari acip

cat dosya_ismi | grep NS | cut -d " " -f 1 > son_hali
sort -u son_hali > en_son_hali

komutlari ile suzuyorum.
en_son_hali dosyasinin icerigi bildigimiz domain ler olarak kaliyor.
Her satirda domain ler mevcut. Bu suzme islemi ile 2.5 GB boyutunda
olan com.zone dosyam 400 MB boyutuna dusuyor. Ayni sekilde 1 GB kusur
olan net.zone dosyam ise 70 MB a iniyor. Buraya kadar hatali bir sey
olmadigini saniyorum.

Bundan sonra C ile bu dosyalari satir satir okuyup veritabanina
atiyorum. Su an Mysql e kayit yapabiliyorum. Ayni zamanda C++ bir
uygulama ile de Firebird a conn. olup gerekli veri aktarimini
yapabiliyorum.

Bu FTP den cektigim tgz dosyalari gunluk olarak yenileniyor ve ben gun
icerisinde tekrar bu dosyalari cekip ayni surecten gecirmeyi
planliyorum.
Bu sayede 12 saat (atiyorum) once mevcut olan kayit ile su an cektigim
ve yenilenmis kayitlar arasindaki farklari bulmak istiyorum.

12 saat once var olan bir kayit, su an cektigim yeni veriler arasinda
mevcut degilse bu domain kapatilma surecini girmistir diyorum. Benim
icin bu domain ler onemli (A/B kumesi elemanlari). Tabiki yeni gelen
veriler arasinda yeni domain ler mevcut olacaktir. Ama bu benim isimi
gormeyecek (B/A kumesi elemanlari). Ayni zamanda 12 saat once de
mevcut olup simdi de mevcut olan domain ler olacaktir. (Bu da A
kesisim B kumesi elemanlari)