[Linux-programlama] A Fark B (SQL)

From: Guray SATICI (guray.satici@gmail.com)
Date: Mon 24 Jan 2005 - 11:42:03 EET

Merhabalar ...

Elimde A ve B isimli iki table var.
icinde de sadece bir adet field var varchar(128) tipinde
A table i dune ait , B table ise bugune ait
A table inda ve B table inda count(*) ciktisi yaklasik esit 5 milyon kusur
Kayitlar gunluk olarak degiskenlik gosteriyor ...
Sql den en hizli bir sekilde A fark B yi ( matematiksel anlatim : A/B
) bulmaya calisiyorum?
Yani A table inda bulunupta B table inda olmayan kayitlar

Bazi denemeler yaptim ama bana sure cok uzun geldi ...
10 bin kusur kaydi mysql de denedim .. ve 8 dakika gibi bir sureyle karsilastim
Netice olarak mysql isimi gormeyecek bunun farkindayim.
Cunku bu 5 milyon kayitli table larimdan yaklasik esit 60 kusur olucak
ve ben bu kayitlardaki farklari gunluk olarak almaliyim.

Bu sartlar dogrultusunda .. sql sorgusunu sizce nasil yapmaliyim ki
zaman konusunda buyuk bir kazanc saglayayim ???

Yada sizce hangi veritabani kullanmaliyim ki ... bu konuda buyuk bir
arti kazanayim...

Ayrica su an denemelerimi Firebird ile yapmaktayim ..
farkli bir veritabani da deneyebilirim .. yeterki isimi gorecegini
soyleyin yeter :)

Herkese iyi calismalar ....