Re: [Linux-programlama] GUI Programlamaya nereden baslamaliyim?

From: Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Sun 23 Jan 2005 - 23:25:18 EET

> Yksel bey daha nce sitenizdeki "Uygulama Gelitirme, Linux ve Ahlak" makalesinde de benzer bir
> durumdan sz etmisiniz. Ancak u an gpl olan bir yazlm bir sonraki srmde kodu kapatlsa ne olur ?
> Eski srmn stne topluluk tarafndan gelitirilmeye devam edemez mi ? Ancak bu konuyu burada tartmak
> sanrm ok doru deil. Dilerseniz sohbet listesinde devam edilebilir, insanlarn doru bilgilenmesi
> adna. yi almalar.

Selamlar,

Bahsettiginiz makale www.linuxprogramlama.com adresindedir. Sanirim
karistirdiniz. Diger taraftan da GPL lisansli bir uygulamanin kodu bazi
versiyonlarda kapanabilir. Buna aklima gelen en iyi ornek blender'dir.
Once kodu acik, sonra kapali, bildigim kadari ile ise artik acik kodlu.
Kodu kapatmanin inanin kimseye bir faydasi olmaz, Bir faydasi olsaydi
eger sanirim blender acik olan kodu kapattiktan sonra tekrar acmazdi.
Yine de gui konusunda deginmisken gtk+ $iddetle onerecegim bir
kutuphanedir. Fakat bazi bile$enlerden mahsun birakilmi$tir. Ornegin bir
tarih bile$eni yoktur. Tarih bile$eni olarak gnome kutuphanesinde bir
bile$en vardir; gnome_date_edit ki bu bile$en de kanimca dogru duzgun
calismiyor. Bu tabi ayri bir tartisma konusudur. GTK+ nin diger bir
eksigi de yazdirma yoneticisi yok, bahsedilen bile$en yine gnome-print
icerisinde yer aliyor. Yani salt gtk+ bagimlisi bir program yazmak zor;
bu durumda QT guzel bir alternatif olarak gorunuyor, ama o da biraz
fazladan rem istiyor. Diyeceksiniz ki karde$im piyasada satilan en du$uk
konfigurasyonlu makinada bile 256 MB rem var. Var olmasina var ama bu
durumda uygulamaniz icin bir minimum konfigurasyon onerisinde
bulunamassiniz. Tabi bu kavram sizin Min.Konf. kavramina baki$inizla
alakali bir durum. Benim icin bu durum 32-64 mb rem iken bazi insanlar
icin 512 MB olabiliyor. Bu arada QT'nin siradaki surumunde bayagi güzel
gelişmeler olduğunu duydum, belki sürüm duyurusu yapılmış olabilir,

Yüksel ÖZCAN
http://muhasebeci.sf.net