Re: [Linux-programlama] GUI Programlamaya nereden baslamaliyim?

From: Engin KUZU (enginkuzu@gmail.com)
Date: Sat 22 Jan 2005 - 23:15:37 EET

Onur Yasarlar wrote:

>Merhabalar
>Gorsel programlar gelistirmek istiyorum ancak hangi kutuphaneler ile
>baslamaliyim karar veremedim. C/C++ ile gorsel yazilim gelistirmek
>istiyorum.
>
>Baslangic icin hangi dokumanlari okumaliyim?
>
>Onerilerinizi bekliyorum.
>
>Sevgiler
>Onur Yasarlar

Gnome için yazılım geliştirecekseniz GTK kütüphenesini öğrenmeniz
gerekecek. Arayüzü Glade altında oluşturarak kodlamayı Anjuta ile
yapabilirsiniz. Başlangıç için Türkçe kaynaklar:
http://www.linuxfocus.org/Turkce/May2003/article295.shtml
http://www.linuxfocus.org/Turkce/July2003/article303.shtml
http://www.linuxfocus.org/Turkce/March2004/article332.shtml
İngilizce kaynak olarak devhelp ve devhelp-book-gtk2 paketlerini yükleyin.

KDE için ise QT kütüphanesi gerekecek. Arayüz için qt3-designer, kodlama
için kdevelop3 uygulamalarını kullanabilirsiniz. Türkçe kaynak bildiğim
kadarıyla yok, ingilizce olarak,
http://phptr.com/content/images/0131240722/downloads/blanchette_book.pdf
adresindeki kitabı ve http://doc.trolltech.com/ adresini önerebilirim.

Sadece X için de uygulama geliştirebilirsiniz fakat bu gerçekten daha
zor olacaktır.

Ben GTK öğrenmekteyim. Açıkçası QT mi GTK mı diye uzunca araştırma
yapmadım. GTK bana daha özgür gibi geldi.