Re: [Linux-programlama] ödevim

From: Hatice Keskinel (hkeskinel@hotmail.com)
Date: Thu 06 Jan 2005 - 12:42:03 EET

Bazı arkadaşlarım hazırcı olduğumu düşünmekte haklılar. Kabuk programlama
ile uğraşmaya yeni başladım ve ilk kez böyle bir gruba üye oluyorum nasıl
giriş yapacağımı bilemedim sanırım. Peki şu konuda yardımcı olabilir
misiniz? ip adresine ping attığımda gelen cevaptan o bilgisayarın açık olup
olmadığını görebilirim değil mi? Cevabı bir dosyaya yazdırdım, dosyanın
içinde 4 satır, epeyce de bir sütun var. Ben 4. satırın 4. sütununda bulunan
kelimeyi almak istiyorum. awk komutunu " cat pingcevap|awk '{print $4}'
" şeklinde kullandığımda 4. sütunun tamamını aldı. Komutu nasıl
kullanmalıyım?