RE: [Linux-programlama] RE: MySql Server yedekleme..

From: Furkan Duman (coderlord@yahoo.com)
Date: Thu 06 Jan 2005 - 08:10:21 EET

Veritabanı sunucuyu shutdown ettikten sonra "tar" ile
backup almanızın hiçbir sorun çıkartmayacağını
düşünüyorum.

Kendim şahsen Firebird kullanıyorum. MySQL tecrübem
ise hiç olmadı. Ancak veritabanı teorisinin
benzerliğinden yola çıkılırsa.

Veritabanının size backup için sağladığı bir araç
varsa bu aracı kullanmak en doğrusu olur.

Misal Firebird backup için hiçbir şekilde "copy, tar
vs" yöntemlerini önermez. "bu araçlar okuma işlemi
için dosyaları kilitlediklerinden veya bu araçlarla
backup alma işlemi yapılırken, kullanıcıların
veritabanına yazması halinde, verileriniz zarar
görebilir. GBAK aracını kullanmalısınız." der.

http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/mysql/mysql19.html