Re: [Linux-programlama] SHELL dili ve FTP komutu

From: C. Ahmet MERCAN (HBM) (mercan@be.itu.edu.tr)
Date: Tue 04 Jan 2005 - 09:41:39 EET

Merhaba;

expect ile bu isi yapabilirsiniz. Ancak sifrenin scripte acikta olacak
olmasi bir guvenlik sorunu olusturmayacaksa?

bir expect scripti yazacaksiniz (shell degil), o kendi icinden ftp isini
halledecek:

#!/opt/sfw/bin/expect -f
# Hazirlayan: Cem Ahmet MERCAN
# uzaktan baglanti icin expect scripti
# "hostname" makinasina "username" kullanicisi olarak baglanip
# asagida tanimli isleri yapar

# bu bolum scrip parametresi olarak verilen passwordleri alir
# ve uzaktaki makinaya baglanir
set hostname [lindex $argv 0]
set username [lindex $argv 1]
set password [lindex $argv 2]
spawn "/bin/bash"
send "ftp $hostname\r"
sleep 1
expect "user"
send "$username\r"
sleep 1
expect "assword"
send "$password\r"
expect "ftp"
send "cd /dizinimiz\r"
sleep 1
expect "ftp"
send "put dosya.tgz\r"
sleep 1
expect "ftp"
send "bye\r"

dikkat edilmesi gereken sey expect ile beklediginiz seylerin dogru
olmasi, yani yukarida ben expect "user" (username'in bir parcasi olarak)
bekliyorken sizin sisteminizde "kullanici" (yani turkce) cikiyorsa
burasinin "kullanici" olmasi gerekir.

İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN