Re: [Linux-programlama] HTML 4.01 nested lists

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Sat 19 Feb 2005 - 17:19:46 EET

Merhaba,

* Volkan YAZICI [2005-02-19 02:32:38+0200]
> HTML 4.01 Standartlarına [1] sadık kalarak nasıl içiçe geçmiş listeler
> (nested lists) oluşturabiliriz?
>
> [1] http://www.w3.org/TR/html401/
>
> Özelliklerin açıklamasının yapıldığı sayfada "10.2 Unordered lists (UL),
> ordered lists (OL), and list items (LI)" başlıklı bölümün [2] altında içiçe
> geçmiş bir liste örneği mevcut, fakat başında da bir "DEPRECATED EXAMPLE"
> (uygun bulunmayan örnek) ibaresini de eksik etmemişler. Ve bu örneğe benzer
> bir içiçe geçmiş liste oluşturduğunuzda W3C Validator [3] habire bundan
> yakınıyor ve sayfanızı HTML 4.01 uyumlu bulmuyor.
[...]
> [2] http://www.w3.org/TR/html401/struct/lists.html#edef-UL

Bu sayfada icice listelerin "deprecated" oldugu soylenmiyor. Bir kisim
liste niteliginin ("attribute") "deprecated" oldugu belirtiliyor. Bu
durumda verilen ornek de ayni ozelligi tasiyor dogal olarak. Mesela
'start="10"' niteligini atlarsan o ornek "4.01 Strict"de gecerli olmali.

> Sonuç itibari ile biz şimdi HTML 4.01'de içiçe kümelenmiş liste
> kullanamayacak mıyız? (XHTML 1.0 içinde aynı sorun var gibi geliyor bana.)

Tasarimcilar bir ogeyi "deprecated" yapmislarsa bunun mutlaka bir anlami
vardir ve o amaca yonelik olarak (eskisinin yerine kullanılmasını
onerdikleri) bir baska ogeyi de eklemis veya degistirmis olmalari
beklenir.

--
roktas