Re: [Linux-programlama] Otomatik kod tamamlayan php ve html editörü

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Mon 14 Feb 2005 - 05:10:46 EET

Pazar 13 Şubat 2005 15:05 sularında, Veli "Ak�kaya" şunları yazmıştı:
> Merhabalar,
> Linux altında otomatik kod tamamlama özelliği olan php
> ve html editörü var mı? Yani hem php hem de html
> kodlarını kendisi tamamlayacak.
>
> İyi çalışmalar...
Selam,

KDE altında çalışan kate HTML etiketlerini tamamlıyor.
XML eklentisini etkinleştirip HTML DTD'sini seçmeniz
ve ilk <HTML> etiketini girmeniz yeterli, daha sonra
gireceğiniz bir < işareti orada kullanılabilecek
etiketlerin listesini döker (hepsini değil; bazı
düzenleyiciler hepsini döküyor ve pek işe yaramıyor.
Örneğin <table> altında <html> etiketinin işi yok değil mi?
kate ne kullanılabilecekse onları listeler).
Benim kullandığım sürümünde Pause tuşu kapama etiketini
giriyor, yani kodu tamamlıyor. Ayrıca, etiketlerin
parametrelerini de seçme imkanı var.

Ayrıca kate kullandığınızda karakter kümesi ile ilgili
(ISO-8859-9/UTF-8) sorunlar yaşamazsınız. Kate siz nasıl
isterseniz öyle kaydeder ve siz nasıl isterseniz öyle açar.

PHP kodunu renklendirir ama kod yazmak için parantez
kapatma ve parantezin eşini gösterme dışında desteği yoktur.

Esen kalın,
Nilgün