Re: [Linux-programlama] başlangıç betikleri

From: Ali Alphan Bayazit (listec@bayazit.org)
Date: Fri 11 Feb 2005 - 11:22:31 EET

Serbulent UNSAL wrote:

>isimleri tomcat.sh ve tomcat olarak değiştirerek denedim ancak başarılı
>olmadım. Debian policy manual 9.3 kısmında açıklamalar var ancak tam
>olarak anlayamadım. Bir start yordamından falan bahsediyor benim
>scriptimde onu kullanmak zorundamıyım anlayamadım.

.sh koymaniza gerek yok dosya isimlerine (ama koyarsaniz iki tarafa da
koyun)
init.d altinda calistirilabilir olsun yeter (chmod +x)

ben olsam elle olusturdugum baglantiyi siler;
cd /etc/init.d
mv tomcat.sh tomcat
chmod +x tomcat #yapmadiysaniz
update-rc.d tomcat defaults 96
#yapardim
# baglantilari silmek istediginizde: update-rc.d -f tomcat remove

simdi bu basit cozum sizin isinizi gormeli,
kucuk bir yan etkisi olacak.

start yordamindan kastiniz ne bilmiyorum,
ama on tanimli olarak S?? ile baslayan betikler, acilista sirasi geldiginde
start parametresi verilerek calistirilir

K?? ile baslayanlar da kapanirken, stop parametresiyle

bu nedenle betiginiz bu haliyle kapanirken bir daha calisacak
(zaten parametreleri kale almiyor gordugum kadariyla)

bunu cozmek icin
ya K?? leri elle silin, ya da daha guzeli

betiginizin basinda $1 i kontrol edin,
ornegin en basa:

if [ $1 != start ] ; then exit;fi

eklemek yeterli olmali, boylece sadece acilirken tomcat'i calistirir

bilmiyorum aciklayici oldu mu.
kolay gelsin

not: tomcat kullanmadim hic, eger startup.sh arka plana kendisi dusmuyorsa,
yaptiginiz haliyle betiginiz sorun yasatabilir

--
aab
http://www.bayazit.net/alphan/